måndag 26 november 2012

Rör mig inte!

Titel: Rör mig inte!
Författare: Tahereh Mafi
Förlag: B Wahlströms (tack för boken!)
Sidor: 302
Serie: #1 av tre delar
Originaltitel: Shatter Me (Touching Juliette)

Handling:
Juliettes beröring är dödlig. Det händer konstiga saker. Farliga saker. Döda saker.
Hon sitter inspärrad i en cell av Återetablissemanget.
Återetablissemanget vill ha henne för egen vinning, dem vill att hon ska döda rebeller.
Men hon upptäcker att hon är stark och hon tänker slå tillbaka.
Juliette rymmer med Adam, den enda som gillar henne och inte fruktar henne.

Omdöme:
Rör mig inte är en bok som har makt över läsaren, i det här fallet mig.
Jag satt bara och läste, läste och läste tills boken var slut. Och då satt jag bara stirrade på boken, oförmögen att tänka att den redan var slut.

Allt var så verkligt, känslomässig i boken att det kändes som att en film spelades upp i huvudet.

Kan inte bärga mig förrän nästa del, Rädda mig inte kommer ut!

1 kommentar:

  1. Håller med dig helt och fullt! Man kunde bara inte förstå att den slutade.

    SvaraRadera

Undrar du något? Eller vet du en bok jag bara måste läsa?
Eller vill du bara säga hej? Kommentera!