måndag 12 november 2012

Himlen börjar här

av Jandy Nelson

Förlag: Gilla böcker (tack för boken!)
Sidor: 265

Handling:
Lennie är sjutton år och är i uppgörelse tillstånd.
Hennes syster Bailey ramlade ihop i en hjärtattack och dog. Hela hennes familj är i stor saknad och sorg.
Och mitt upp i allt får Lennie  uppleva kärleken.

Omdöme:
Lovely! Wonderful! Det finns inte ord nog att beskriva den här underbara boken!
Allt är så gripande, från karaktärerna, miljöerna, samtalen, ja i stort sett allt!

Den här boken är så bra att det kändes, att när jag läste den så stod jag brevid och tittade på. Och det är inte ofta en bok kan få mig att känna så.
Men det gjorde den här! Jag sträckläste och kommer nog att sträckläsa den inom en framtid.

Jag gillade Joe väldigt mycket. Han var en så underbar, rolig och snäll person att läsa om! Jag skulle verkligen vilja ha honom som vän.

Om du inte har läst den här boken så tycker jag att du ska göra det.
Helt klart en bok jag rekommendera.

4 kommentarer:

  1. Älskar också den boken! :D

    SvaraRadera
  2. ÅÅh älskar verkligen den boken, har redan hunnit läsa om den 2 gånger! riktigt bra bok!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag vet inte hur många gånger jag hunnit läsa om den, den är superbra!

      Radera

Undrar du något? Eller vet du en bok jag bara måste läsa?
Eller vill du bara säga hej? Kommentera!