fredag 5 oktober 2012

Rubinröd

av Kerstin Gier

Förlag: Bonnier Carlsen
Sidor: 376
Serie: Tidlös kärlek #1


16-åriga Gwendolyn är en vanlig tjej, tror hon, för flera i hennes släkt är tidsresenärer, alltså kan de när som helst åka tillbaka i tiden.
Alla väntar på att Gwendolyns malliga kusin ska åka tillbaka i tiden men det visar säg att Gwendolyn själv bär den!
Hon har mycket att lära och det blir inte bättre att hon gillar Gideon, den malliga killen som de utsatt till hennes ledsagdare...

Åh, en bok jag längtat efter!
Det var länge sedan (tycker jag) jag läste en sån här bok som jag gillade väldigt mycket.

Det var kanske lite segt i början men i mitten av boken så blev det riktigt bra, så ge inte upp om ni börjat läsa den och tycker att den är jätte dålig den blir bättre!
Och när jag hade läst slutet så satt jag bara där och tänkte: Är den redan slut?

Jag vet inte riktigt om man kalla den här boken en fantasy bok precis men något med tidsresenärer måste väl vara lite fantasi, eller?

Det kanske inte var precis världens bästa slut, men man får en längtan efter nästa bok, Safirblå och efter tredje boken Smaragdgrön.
                                  
                                                               


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Undrar du något? Eller vet du en bok jag bara måste läsa?
Eller vill du bara säga hej? Kommentera!