fredag 7 september 2012

Tiara och Dr. Martens

Titel: Tiara och Dr Martens
Författare: Meg Cabot
Förlag: Raben & Sjögren
Sidor: 250
Serie: En prinsessas dagbok #1
Originaltitel: Tiara and dr Martens

Handling:
Jag fattar att mamma blev kär i pappa när hon gick på college. Han var riktigt läcker. Nog för att jag vet att pappa sysslar med politik, och det är klart att jag vet att han är rik, hur många andra i min klass har sommarställe i Frankrike? Men att han skulle vara furste av ett helt land ...
Och nu ska min farmor komma hit och ge mig prinsesslektioner! Varför ska jag, en skoltrött vegetarian i Dr. Martens-kängor, behöva lära mig hur man vickar sopptallriken åt rätt håll och trippar runt på höga klackar?


Omdöme:
Jag vet att jag borde gilla den här boken mer, men det kändes som tankarna hela tiden tänkte på något annat än boken. Så jag blev direkt inte impad av den.
Det finns mycket bättre böcker av Meg Cabot.
Mina favoriter är Washington D.C och Nu eller aldrig.
Men jag får hoppas att nästa del är bättre annars kommer jag nog inte att fortsätta läsa En prinsessas dagbok.
Fast det var väldigt fin omslag :)

Andra delar i serien:
1. Tiara och dr Martens
2. Spotlight
3. Kär?
4. Till er tjänst
5. Prinsessa i rosa
6. Prinsessa i högform
7. Partyprinsessan
8. Prinsessa på väg
9. Prinsessan Mia
10. Prinsessa för alltid

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Undrar du något? Eller vet du en bok jag bara måste läsa?
Eller vill du bara säga hej? Kommentera!