söndag 9 september 2012

Sommaren jag blev vacker

av Jenny Han

Förlag: B Wahlströms (Tack för boken!)
Sidor: 249
Serie: Belly #1


Belly (Isabel) mäter livet i antalet somrar hon har levt. För henne är det helt självklart allt händer ju på sommaren. Allt som är spännande, allt som är förtrollande och allt som betyder något. Vintern är bara en transportsträcka tillbaka till sommarhuset vid havet dit hon åker med familjen varje sommarlov. Dit kommer också bröderna Jeremiah och Conrad och deras mamma Susannah, som äger huset. Tillsammans tillbringar de två familjerna hela långa sommaren där, och för Belly existerar inget alternativ.

Belly älskar det slitna gamla strandhuset, alla knäppa traditioner som hon och killarna upprätthållit sedan de var små, och hon älskar framför allt det faktum att ingenting har förändrats sedan dess. Fram tills nu. För den här sommaren den här skimrande sommaren kommer saker att förändras. Redan när Belly stiger ur bilen känner hon något i den salta luften. En ny känsla. Något vuxet, något ... hemligt. Och när krocken mellan nya aningar och minnen från förr trasslar till relationen mellan Belly, Conrad och Jeremiah så står det klart de måste acceptera att de är framme vid en plats dit varje
sommarstig hittills har lett.

Älskar verkligen den här sommarboken, den passar perfekt för att sitta i hängmattan när solen gasar.
Jag gillar verkligen boken med alla dens roliga stunder, som Belly-plasket!
Jag hade nog höga förväntningar på den här boken men eftersom jag fick den som mitt första recensions ex av B Wahlströms var jag så glad så jag bara läste och läste, men den här boken fick glädjen att vara kvar ännu längre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Undrar du något? Eller vet du en bok jag bara måste läsa?
Eller vill du bara säga hej? Kommentera!