måndag 10 september 2012

# Dag 17 - Favoritcitat från favortibok

Hm, jag har just nu ett jätte bra stycke ur Helena av Josephine Angelini, som jag tycker att jag bara måste ta!
Utdrag:

De släpade upp luftmadrassen på terrassen och lyckades till slut begripa hur de skulle göra för att blåsa upp den, även om Lucas var tvungen att läsa bruksanvisningen på spanska eftersom den engelska versionen var nästan obegriplig. På ett skrattretande sätt.
"Sätt in munnen i syftet till uppblåsningen", viskade Helena och citerade en av de märkliga meningarna i den engelska instruktionen medan hon vek in ett lakan runt den uppblåsta madrassen.

"Blås ut lungorna i röret", viskade Lucas tillbaka och stoppade in en kudde i ett rent örngott. "Det låter som om det skulle göra ont, tycker jag."

Åh, vad jag skrattade då!
Jag älskar verkligen Starcrossed, absolut en utav mina favoriter!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Undrar du något? Eller vet du en bok jag bara måste läsa?
Eller vill du bara säga hej? Kommentera!