fredag 31 augusti 2012

Sjutton år och skitsnygg

av Emma Granholm

Förlag: Alfabeta
Sidor: 303
Betyg: 1/5

I två veckor har Felix varit borta från sina kompisar Suss och Diana och sin flickvän Alexa. Allt har förändrats. Varför? Han har ingen aning. Men han tror att det är på grund av den mystiske Zäta.
Felix är sjutton år och skitsnygg. Han är kaxig och självsäker, tjejerna älskar honom. Men när han kommer hem efter semestern har de andra lärt känna den mystiske Zäta. Felix är inte längre i centrum av gänget. Hela tillvaron förvandlas till en tävling och Felix och han känner hur allting börjar glida honom ur händerna.
Men det är inte bara det som gör Felix illa till mods. Vem är Zäta? Varför avslöjar han aldrig något om sig själv? Och vad är han egentligen ute efter?

När jag började läsa boken så ville jag bara komma där i från, för Felix var ju så svartsjuk hela tiden så jag tröttnade direkt. Men det som räddade boken så att den blev lite bättre var i slutet och vilken vändning boken tog.
Och om man läser boken kan man förstå att om man väljer att förlåta så kan allt ordna sig. Nådde inte upp till mina förväntningar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Undrar du något? Eller vet du en bok jag bara måste läsa?
Eller vill du bara säga hej? Kommentera!