tisdag 28 augusti 2012

Ful eller snygg


Titel: Ful eller snygg
Författare: Scott Westerfield
Förlag: Bonnier Carlsen
Sidor: 325
Serie: Ful #2
Originaltitel: Pretties

Handling:
Tally, som också var huvudperson i "Ful", har nu övergått till den "Snygga sidan" och lever det utsvävande liv som kännetecknar en "Snygging". På en fest kommer hon i kontakt med en gestalt ur det förflutna: Croy från utkanten av stan där alla "fula" är bosatta. Tally och hennes pojkvän Zane ska genom Croy få tillgång till varsitt koncentrationsförhöjande piller. Zane reagerar dock negativt på pillret och måste uppsöka läkare. Den enda läkare som kan hjälpa honom finns utanför stan...

Omdöme:
Den här boken var väldigt likt den första, så jag gillar den inte.
Men den var bättre än den första. För det hände mer. En utav de sämsta böckerna jag har läst tycker jag.


(Förlåt för den här usla recensionen! Skrev den precis när jag började, får väl skriva om den någon gång...)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Undrar du något? Eller vet du en bok jag bara måste läsa?
Eller vill du bara säga hej? Kommentera!